• Jeśli naprawdę chcesz zmiany
    i rozwiązania problemów z wagą

    Zapraszam na spotkanie!

    umów się na wizytę

    Model
  • Jeśli naprawdę chcesz zmiany
    i rozwiązania problemów z wagą

    Zapraszam na spotkanie!

    umów się na wizytę

    Model
  • Jeśli naprawdę chcesz zmiany
    i rozwiązania problemów z wagą

    Zapraszam na spotkanie!

    umów się na wizytę

    Model

Edimus, ut vivamus, non vivimus ut edamus.

Jemy, aby żyć, nie żyjemy, aby jeść.

Sokrates

Odchudzanie

Aby skutecznie schudnąć musimy zdać sobie sprawę, że jedzenie spełnia różne funkcje

Czytaj więcej

Żywienie w chorobach

To co nam najbardziej smakuje - to także najbardziej nam szkodzi

Czytaj więcej

Żywienie dzieci

Rodzice starają się jak najlepiej odżywiać własne dzieci

Czytaj więcej

Blog żywieniowy

W tym miejscu regularnie publikowane będą kolejne artykuły dot. żywienia

Punkt pierwszy i drugi antyrakowych zaleceń

1. NIE PAL I NIE UŻYWAJ INNYCH FORM TYTONIU.
2. NIE POZWÓL PALIĆ W SWOIM DOMU, WSPIERAJ POLITYKĘ WOLNĄ OD DYMU W
MIEJSCU PRACY.

Odnośnie punktu pierwszego pod pojęciem innych form tytoniu kryją się oczywiście e’papierosy,
ale także tytoń do żucia bardzo popularny w krajach skandynawskich.


E’papierosy co prawda pozbawione są substancji smolistych, ale niestety niosą ze sobą znaczne ryzyko przedawkowania nikotyny, ponieważ nałogowi palacze zapominają, że jedno dwa „sztachnięcia” to ilość nikotyny odpowiadająca wypaleniu 1 całego papierosa. Nie uważam e’papierosa za mniejsze zło, tak czy inaczej trujemy nasz organizm.


E’papieros może być bardzo pomocny przy rzucaniu palenia, jako pierwszy etap zrywania z nałogiem. Bo że trzeba rzucić palenie to chyba każdy palacz wie, 70% deklaruje, że chciałoby zerwać z nałogiem. Pozostałe 30% z głupimi gadkami w stylu – mój dziadek pił i palił i dożył setki odsyłam do statystyk i szpitali. I niech mi nie wciskają gadek w stylu wolności wyboru, bo wybieramy palenie tak długo jak jesteśmy zdrowi, a jak przychodzi choroba to, każdy chory to potwierdzi, że zrobił i oddałby wszystko żeby być zdrowym. Zapominamy że palenie to nie tylko rak płuc, to także zwiększone ryzyko o 30-40% zachorowania na inne rodzaje nowotworów, w tym na bardzo groźny i trudny do leczenia nowotwór trzustki. I zgadzam się ze wszystkimi, którzy twierdzą, że rzucenie palenia nie da gwarancji, że NIE Zachorujemy na raka, ale oddalenie tego ryzyka o 30-40% to chyba warte zachodu....

Teraz nieco o paleniu w kontekście wagi.

Często pytacie co najpierw rzucanie palenia czy regulacja wagi ? Moim zdaniem w pierwszej kolejności pozbywamy się papierosów, ponieważ nikotyna hamuje apetyt i podkręca metabolizm (organizm ze wszystkich sił stara się usunąć truciznę), więc po jej odstawieniu nawet jeżeli nie zjadamy dużo więcej waga nieco wzrośnie.


Średnio 3-4 kg w górę po zaprzestaniu palenia to w zasadzie norma i nie ma powodu do paniki. W ciągu roku jesteś w stanie wrócić do wagi wyjściowej, chyba że.......

No właśnie chyba, że część posiłków zastępowały fajki i teraz nie dość że zwolnił metabolizm to jeszcze zwiększamy kaloryczność dobową, bo zamiast dwóch posiłków zjadamy cztery. W takiej sytuacji może być problem nie z trzema kilogramami, ale z sześcioma lub więcej, ale nie jesteś bez wyjścia - zapraszam do mojego gabinetu, indywidualnie rozpisana dieta ułatwi kontrolę nad wagą i metabolizmem.


Jedzenie ma znaczenie

Jak powiedział Hipokrates : „Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem”.

W tym kontekście przedstawiam 12 zaleceń Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem, czyli czego nie robić i co zrobić, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwór.

Po kolei będę omawiała każde z nich.

Wyobraźcie sobie pokój wypełniony Waszymi najbliższymi – rodziną i przyjaciółmi, jest tam 9 osób – w przeciągu 20 lat u 3 z nich zostanie zdiagnozowany nowotwór. Porównanie bardziej przemawiające do wyobraźni niż wszystkie statystki razem wzięte.

Czy możemy coś zrobić aby temu zapobiec?

W świetle najnowszych badań to co jemy i jak żyjemy ma ogromne znaczenie w profilaktyce nowotworowej.

Badania dowodzą, że racjonalna i zbilansowana dieta pokrywająca zapotrzebowanie organizmu na wszystkie składniki odżywcze może znacznie opóźnić lub wręcz oddalić całkowicie ryzyko pojawienia się choroby, a organizm dobrze odżywiony skutecznej z nią walczy. Żyjemy coraz dłużej, ale za długością nie idzie jakość, szczególnie tych ostatnich lat życia.

Warto o tym pomyśleć już teraz i wprowadzić zmiany, póki jest na to odpowiedni czas.